banner
x

Hírlevelünk: Értesüljön legjobb árainkról!

Iratkozzon fel hírlevelünkre »

19 300 Ft

14 899 Ft

24 500 Ft

5 304 Ft

23 657 Ft

35 777 Ft

4 198 Ft

9 729 Ft

17 506 Ft

24 500 Ft

Talált termékek száma: 94

Autó akkumulátor és kiegészítői Webshop, akkumulátor webáruház

Autó akkumulátor és kiegészítői Webshop, akkumulátor webáruház

Autó akkumulátor és kiegészítői Webshop, akkumulátor webáruház
 Webshopunk diszkont autó akkumulátor és számos egyéb alkatrész értékesítésével foglakozik.
Autó akkumulátor és kiegészítői Webshop, akkumulátor webáruház


Mi a feladata az autó akkumulátorának?

A legfőbb "munkája", hogy a motor által termelt áramot eltárolja, azokra az időkre, amikor a motor nem jár.

Miért hívják akkumulátornak az akkumulátort?

A magyarba, a német akkumulator átvételével érkezett meg ez a szavunk. A német szó eredete pedig egy régi nyelvre, a ma már csak az orvosi és a jogi szakmákban használt latinra vezethető vissza. Az accumlatia szónak a jelentése felhalmoz.  

Mitől merülhet le az akkumulátor?

Az egyik legegyszerűbb oka, hogy valamely fogyasztó bekapcsolva maradt. Mire a sofőr visszatér a járműhöz, addigra annyira lemerül, hogy nem lehet beindítani. A régebbi autóknál az egyik leggyakoribb ok, hogy a világítást vagy kiegészítő fényszórót nem kapcsolja le a vezető. A másik hiba, hogy az álló autónál nem csukják be rendesen az ajtót, így a belső világítás égve marad. A fogyasztó pedig lemeríti teljesen vagy részben az akkumulátort. A fentieknél trükkösebb és nehezebben kideríthető, ha az autó elektromos rendszerében valami hiba található, ez is lemerítheti az akkumulátort.        

Csak attól, hogy áll az autó, lemerülhet az akku?

Igen, ugyanis az akkumulátoroknak van egy úgynevezett önkisülése. Ez a folyamat független attól, hogy a járművet használják vagy sem, ezért fordul elő, hogy a sokat állt autó akkumulátora alig vagy meg se mozdítja az önindítót.

Ki fedezte fel az akkumulátort?

Alesandro Volta (1745 - 1827) olasz fizikus, tanár azt figyelte meg 1800-ban, hogyha, az áramot vezető folyadékba kétféle fémet tesz, akkor közöttük megindul valamiféle áramlás. Ezt a felfedezést segítette Luigi Galvani (1737-1798) orvos kísérlete, ami az volt, hogy a frissen levágott béka combját és a béka idegét ideget összekötötte egy fém vezetővel, akkor a comb megmozdult. Volta kísérlete konkrétan az volt, hogy kénsavas vízbe tett egymástól elválasztott cink és réz lapokat, majd közöttük megindult az elektromos áram áramlása. Ezt az elvet használják ma is az akkumulátorokban, amit galván elemnek is hívnak, ami Galvani nevéből ered. A feszültség mértékegysége a Volt, a nevét Voltáról kapta.

Hogyan működik az akkumulátor?

A mai autókban használt akkumulátorok működési módja nem változott az elmúlt száz évben. A fő alkotó elemük az ólom és a kénsav/desztillált víz elegyét tartalmazó elektrolit. Az elektromos áramot vezető folyadékba (elektrolit) merül bele két egymástól elválasztott fém, az ólom (-) és az ólom-oxid (+). Mivel ellentétes pólusúak, ezért megindul közöttük az elektronok áramlása és közben megváltozik az anyaguk és az elektrolit összetétele is. A töltés úgy történik, hogy az elektronok áramlása megindul, átfolyik az akkumulátoron, közben töltődik az akku, a két pólus és az elektrolit összetétele fordítva változik, mint az áram leadásakor. Így az áramot kémiai energiává alakítják és tárolhatóvá válik.

Hogy épülnek fel a leggyakrabban használt akkumulátorok?

Az autókban használt akkumulátorok hat cellából állnak, azért ennyiből, mert egy cella kereken két voltos feszültséget produkál. Ebből hat adja ki a 12 voltot, ami a ma használatos feszültsége az autók elektromos rendszerének. Ezek a cellák egymástól elkülönítve találhatók, általában rács szerkezeten helyezik el az ólmot és az másik pólust adó ólom oxidot. Ezeket elektrolit veszi körül, ezt az elegyet erős műanyag házban tárolják.

Milyen fajta akkumulátorokat használnak?

A legelterjedtebb a bő száz éve használt savas akkumulátor, aminek a leírását fentebb találja. A benne felhasznált ólom miatt a legnagyobb tömegű akkumulátor típus, legfőbb előnye, hogy az előállítása olcsó. A savas áramtárolók tovább bonthatók, attól függően, hogy milyen technológiát alkalmaznak a benne található fémek rögzítésére. Zselésnek hívják azt a rendszert, ahol szövetbe itatják be az elektrolitot. Ennél is strapabíróbb a spirál cellás, ahol spirális formában rögzítik a fémet az elektrolitban, így válik szinte "elpusztíthatatlanná" ez az akkumulátor. Jól bírja a rázkódást, felfordítást stb.  A másik fő fajta a lúgos akkuk, amelyeket általában nikkel-kadmiumok, amelyet előszeretettel használtak régebbi hibrid autókban.    

Mikor terjedtek el a gondozás mentes akkuk?

Az 1970-es évektől kezdték el gyártani az úgynevezett gondozásmentes akkumulátorokat. Ezeket onnan lehet megismerni, hogy nincsenek rajta folyadék utántöltő nyílások, ezért teljesen zártak.

Hány évig használható az autó akkumulátora?

A tapasztalatok szerint 3-4 évig működőképesek az új akkumulátorok, ennyi időt elviekben kibírnak.

Miért hibásodnak meg az akkuk?

Azért, mert van egy adott élettartamuk, amennyi töltést és kisütést kibírnak, ha ezt túllépik, akkor kezdenek meghibásodni. A szakmaibb választ az adja, hogy a rácsokra felvitt ólom és ólom-oxid az idő vagy a mechanikai behatások, felfordítás, leejtés, eldőlés hatására elkezdenek leesni arról a felületről, amire fel vannak hordva. Lepotyognak a cellák alatt lévő térbe és felgyűlnek, így zárlatossá teszik a cellát. Ez úgy is jelentkezik, hogy az elektrolit amiben találhatók, egyre sűrűbb, azaz iszapos lesz. Az akku áram tároló képessége ezért is csökken.

Hogyan vizsgálhatók a cellák?

Az akkumulátorral kapcsolatos munkákat, ellenőrzéseket szerencsés dolog szakemberre és szakműhelyre bízni. A vásárlást pedig erre szakosodott webáruházban intézni. Ez az első tanács. A cellák állapota termeszesetesen vizsgálható, az erre kitalált cellavizsgálóval. Ez egy olyan műszer, amelyre az akkumulátorok kapacitásától függően különféle nagyságú ellenállások szerelhetők, és így lehet mérni a cellák feszültségét.

Hogyan vegyük ki az akkumulátort az autóból?

Az idevágó legelső szabály, hogy körültekintéssel. A legelső dolog, hogy elsőként a negatív pólusról kell leszedni a sarut, utána következik a pozitív. Ezt követően kell a rögzítést oldani és kivenni az akkumulátort. A körültekintés nem csak a saruk pontos sorrendjére vonatkozik, hanem arra is, hogy a ruházathoz ne legyen érintve az akku, mert a kénsav tartalom később lyukakat "éget" a ruhába.

Honnan tudom, melyik a + és - pólus?

Az akkumulátoron feltüntetett jelekből. Az a pólus, amely tetején vagy a közelében + jel látható, az a pozitív. Amin - látható, az a negatív.

Hogyan tartsuk karban az akkumulátort?

A legegyszerűbb módja, amit otthon az átlag autós is meg tud csinálni, hogy ellenőrzi a sarukat. Azok rögzítését, van-e rajtuk szennyeződés, pl. só kiválás. A sarukat a lecsavarozás után drótkefével érdemes megtisztítani, lepucolni, majd megnézni, hogy a vezetékhez történő csatlakozásuk laza-e, esetleg a felületüket "megette-e" az idő. (Ez az elvékonyodásukból látszik.) Ha vékonyak vagy sérültek, akkor érdemes kicserélni őket. Ami még megtehető a karbantartás frontján, hogyha nyitott cellás az akku, akkor a benne lévő folyadék szintet lehet ellenőrizni és pótolni. A pótlás a webáruházunkban is kapható desztillált vagy ioncserélt vízzel történhet csak.

Hogyan töltsük az akkumulátorokat?

A legegyszerűbb az erre szakosodott webáruházban megvásárolt vagy meglévő akkumulátor töltőt használni, amelyeket a használati utasításuk szerint rá kell kötni az akkura és tölteni. Ezek a készülékek már nem igényelnek odafigyelést, akár egész éjszakán át lehet tölteni velük az akkut, nem lép fel túltöltés és más komplikáció.

Hogyan ellenőrizzük az akkumulátorunkat?

A legegyszerűbb és leghatékonyabb az ősi módszer, amit megfigyelésnek hívnak. Első körben a sarukat és környéküket kell megnézni, hogy mennyire tiszták, van-e só kiválás rajtuk. Érdemes az akku környezetét is megnézni, hogy a festésen látszik-e valami elváltozás a kiömlött vagy szivárgó sav miatt. A következő ellenőrizhető terület a rögzítés, hogy az akkumulátor stabilan áll-e a helyén vagy mozog. Ez megtehető a sarukkal is, hogy jó-e a rögzítésük.

Hogyan állapítsam meg, hogy mennyi idős az akkumulátor?

A tapasztalatok szerint két helyen szokták feltüntetni az akku gyártási évét. Az egyik, hogy a pozitív pólusba ütik bele a gyártás dátumát. Ha nincs meg a számla vagy a garancia papír, akkor a másik lehetőség, hogy az akku oldalán lévő matricán tájékoztatnak az időpontról.

Miért kell nagyobb teljesítményű akkumulátor a dízel autókba?

Azért szükséges, mert a dízel motoroknak kissé másabb a felépítése, mint a benzineseké. Jóval erősebb, masszívabb, nagyobb tömegű alkatrészekből áll a dízelek azon része, amely a forgó mozgást előállítja. Ennek a beindítása, megforgatása több erőt igényel, mint a benzin üzeműeké.

Mi az akkumulátorok "mértékegysége", hogyan kategorizálható a teljesítményük?

A mérőszám, amivel leggyakrabban találkozni az a feszültség és az Ah betűk. A feszültség elég egyértelmű, a személyautókban 12 voltról beszélünk, aminek 12 v a jele. A két betű az Amper óra mértékegységet jelöli, amely az akku kapacitására utal, hogy mennyi töltést lehet kinyerni belőle.

Mekkora az átlagos autókba használt akkuk teljesítménye?

Az átlagos autók 45-55 Ah teljesítményűek.

Mitől függ, hogy mekkora Ah-s akku kell az autóba?

Attól az alkatrésztől, amelynek legnagyobb az áramfelvétele. Ez az alkatrész pedig a motor beindítását végző önindító. Ennek a teljesítményétől függ, hogy mekkora akkumulátor szükséges.

Miért télen történik a legtöbb akkumulátor csere?

Azért, mert ekkor a legnehezebb megmozgatni a motorban lévő forgattyús mechanizmust, amely az elégetett üzemanyag segítségével hoz létre mozgási energiát. Az autó motorjának a kenését ellátó olaj hidegben jóval jobban tapad a csapágyakon, ezért nehezebb a motor beindítása. Ha az akkumulátor teljesítménye nem elég jó, vagy az élettartama vége felé jár, akkor egyszerűen nem elég a benne lévő energia arra, hogy annyit forgasson a motoron, hogy az beinduljon. Így a hideg reggelek komolyan igénybe veszik az akkumulátort, ezért a gyakoribb a téli meghibásodás és a csere. Ez a jelenség a dízel motoroknál jobban jelentkezik.    

Miért jó a házhoz szállítás?

Elsőként a szokásos válasz: a kényelem miatt. Nem kell cipelni a nehéz akkut, egyszerűen a kívánt címre szállítják. A másik ok, hogy a webáruházunkból való rendelés esetén, a lakóhely legjobb árainál is találhat jobbat. Így juthat el önhöz a jó áru, az akciós vagy az ön környezetében nem kapható márkájú vagy speciális akkumulátor.

Hogyan válasszunk akkumulátort?

Ebben a témában az az alap, hogy az autó gyári előírása mit ajánl. Ha nincs meg az autó gépkönyve, leírása vagy a régi akku típusa, kapacitása (Ah), amiben ez megtalálható, más utat kell keresni. Ekkor elő kell venni a forgalmit és kiírni belőle a főbb adatokat, évjárat, a motor típusa, esetleg az alvázszámot is előkeríteni. Ezekkel felszerelkezve, a webáruházunk keresőjébe csak be kell írni a főbb adatokat és kijönnek a találatok. Vásárláskor a kedvenc márkához való ragaszkodást gyorsan felboríthatja, hogy ha éppen valami tuti akciós áru akkumulátorba belebotlik a vásárló.

Miért kell kettő 12 voltos akkumulátor a teherautókba, buszokba és a katonai autókba?

Azért szükséges dupla akkumulátor a fent említett járművekbe, mert ezek elektromos rendszere nem 12, hanem 24 voltos. Itt a nagyobb szerkezeti elemek miatt nagyobb teljesítményű önindító szükséges, ennek a működtetése egyszerűbb a 24 voltos hálózatról.

A hibrid autókba szerelnek a megszokott, "hagyományos" akkumulátort?

Meglepő, de igen. Ezeknek a járműveknek két jól elkülöníthető elektromos rendszere van, egyik a hagyományos 12 voltos felszültségről működő. Pl. ennek segítségével indul be az autó robbanómotorja. A másik rendszert könnyű megismeri a narancssárga, vastagabb kábelekről. Ez szállítja az általában az ülések alatt vagy a csomagtartóban lévő akkumulátorokban tárolt áramot.

Miért kell tisztán tartani az akkumulátorok saruját?

Azért, hogy a saru és az akkumulátor pólusai között, fém a fémmel érintkező kapcsolat legyen, és ne legyen semmi közöttük, ami gátolja az elektronok áramlását.

Miért marja ki a nadrágot, ruhát az akkumulátor?

Mert kénsavat tartalmaz, nem tömény kénsavat, hanem kb. 20 százalék kénsav és 80 százalék desztillált víz keverékét. Ezért veszélyesek az akkuból eltávozó gázok és a kiömlő folyadék. Ide tartozó "érdekesség", hogy a lyukak csak később jelennek meg a ruhán, nem azonnal. Ha fröccsenés történik, szerencsés azonnal bő vízzel lemosni a ruhát vagy a testrészt.    

Hogyan szállítsuk biztonságosan az akkumulátort?

A spirál cellás, teljesen zárt, szuper strapabíró akkuknak szinte mindegy, hogy milyen pozícióban, körülmények között szállítják. A megszokott áramtárolók a mozgatást, elfordítást, eldöntést kevésbé bírják. Az ok elég nyilvánvaló, mert a bennük lévő sav kifolyhat és károsíthatja a környezetét.